ADVISEUR BIJ OMBUDSFIN

Bent u op zoek naar een nieuwe uitdaging? Houdt u van financiële zaken? Vindt u het fijn om rechtvaardige en evenwichtige oplossingen te zoeken? Motiveert het oplossen van conflicten u?

Dan zal deze functie u zeker interesseren!


Ombudsfin behandelt, als erkende ombudsdienst binnen de financiële sector, alle geschillen die kunnen ontstaan tussen financiële instellingen en hun cliënten (zowel consumenten als ondernemingen).

Na ontvangst van een klacht, volgt een analyse en trachten de adviseurs binnen Ombudsfin de standpunten van de partijen met elkaar te verzoenen en tot een aanvaardbare oplossing te komen. Indien dit niet mogelijk is, wordt de procedure afgerond met een advies dat gebaseerd is op het recht en de billijkheid, en formuleert Ombudsfin, indien nodig, een aanbeveling.

Ombudsfin bestaat, naast de Ombudsman, uit 3 assistenten en 8 adviseurs en is momenteel op zoek naar een bijkomende Nederlandstalige adviseur.


Vereiste diploma en vaardigheden:

  • Een masterdiploma in Belgisch recht (of gelijkwaardig)
  • Grondige juridische kennis op het gebied van o.a. het consumentenrecht, burgerlijk recht, financieel recht, Wetboek Economisch Recht
  • Een paar jaar ervaring in de financiële sector is een troef
  • Talenkennis: Nederlands (adviezen worden hoofdzakelijk in de eigen taal opgesteld). Goede kennis van Frans en Engels is aangewezen
  • Nauwkeurige analyse van feiten, oog voor detail, goed redeneringsvermogen, respect voor deadlines, intellectuele nieuwsgierigheid, creativiteit
  • Empathie, flexibiliteit, autonomie, teamspeler.


Wij bieden u:

  • Een boeiende en maatschappelijk relevante job
  • Een competitief salarispakket
  • Een goed evenwicht tussen werk en privéleven (mogelijkheid tot 2 à 3 dagen telewerken).


Als u geïnteresseerd en gemotiveerd bent om ons team te vervoegen, bezorg ons dan zeker uw CV en motivatiebrief via ombudsman@ombudsfin.be