Klacht indienen
Let op! In ondernemingsdossiers is Ombudsfin uitsluitend bevoegd voor geschillen betreffende kredieten, het uitoefenen van de specifieke bevoegdheden voorzien in Boek VII van het Wetboek Economisch Recht betreffende de basisbankdienst voor ondernemingen, grensoverschrijdende betalingen binnen de Europese Unie tot 50.000 euro, en MIF’s.
Let op! In ondernemingsdossiers is Ombudsfin uitsluitend bevoegd voor geschillen betreffende kredieten, het uitoefenen van de specifieke bevoegdheden voorzien in Boek VII van het Wetboek Economisch Recht betreffende de basisbankdienst voor ondernemingen, grensoverschrijdende betalingen binnen de Europese Unie tot 50.000 euro, en MIF’s.
- Het voorwerp van uw aanvraag is duidelijk geformuleerd en voldoende gedocumenteerd. Bekijk onze checklist.
- De betrokken financiële instelling is lid bij Ombudsfin. De bevoegde dienst kan u per financiële instelling terugvinden via onze ledenlijst.
- Er is geen jaar verstreken sinds u de klacht aan de financiële instelling of aan de bemiddelaar hebt voorgelegd.
- Het geschil is geen voorwerp (geweest) van een gerechtelijke procedure.
- Uw aanvraag betreft geen overmatige schuldenlast voor dewelke geen fout in hoofde van de financiële instelling kan worden vastgesteld.