Kaarten
Aan de kaartgebruikers
- Bewaar de kaart altijd op een veilige plaats
- Leen uw kaart nooit uit, zelfs niet aan familie
- Deel uw code nooit mee aan een derde, zelfs niet aan een vertrouwenspersoon
- Schrijf uw code nooit op de kaart of op een document dat bij de kaart wordt bewaard, zelfs niet in gecodeerde vorm
- Gebruik geen code die gemakkelijk te raden is (geboortedatum of geboortejaar)
- Tijdens een transactie aan een automatisch loket:
- Laat u niet afleiden door een derde, zelfs al beweert hij u te willen helpen
- Vorm vooral niet uw geheime code op verzoek van een derde, zelfs indien u meent hiermee een probleem met een geblokkeerde kaart op te lossen
- Tik uw code discreet in
- In geval van diefstal/verlies/ingeslikte of geblokkeerde kaart:
- Bel onmiddellijk Card Stop 070/344 344
- Omschrijf de gebeurtenissen voor de diefstal en op het moment van de diefstal zo compleet mogelijk bij het indienen van de klacht.
Aan de sector
- Wijs op de veiligheidsrichtlijnen wanneer u een kaart uitreikt
- Herinner de kaarthouder eraan dat hij zijn gebruikslimiet kan verlagen
- Herinner eraan dat een ingeslikte kaart gelijkstaat met een verloren of gestolen kaart
- Zorg voor een efficiënte werking van het systeem om kaarten te blokkeren.
- Wijs op de veiligheidsvoorschriften wanneer u een kaart uitreikt, het louter overhandigen van de algemene voorwaarden is niet altijd voldoende.